my_menu = Menu(root, **options) my_menu.config() Možnosti: activebackground = Definuje farbu pozadia pri aktivite. Predvolená hodnota je „SystemHighlight“. activeborderwidth = Definuje šírku aktívneho okraja. Predvolená hodnota je 0. activeforeground = Definuje farbu aktívneho popredia. Predvolená hodnota je „SystemHighlightText“. background = Definuje farbu pozadia widgetu. bg = Rovnaké ako pozadie. borderwidth = Definuje šírku okraja. Predvolená hodnota je 0 (bez okraja). bd… Read More... "Menu Widget"
ListBox Widget
my_listbox = Listbox(root, **options) my_listbox.config() Možnosti: activestyle = Určuje štýl aktívneho prvku. underline(predvolené), dotbox, none. background = Definuje farbu pozadia widgetu. bg = Rovnaké ako pozadie. borderwidth = Definuje šírku okraja. Predvolená hodnota je 0 (bez okraja). bd = Rovnaké ako borderwidth. cursor = Definuje kurzor widgetu. Viď možnosti CURSOR. disabledforeground = Definuje farbu popredia textu, ktorá sa použije, keď… Read More... "ListBox Widget"
LabelFrame Widget
my_labelframe = LabelFrame(root, **options) my_labelframe.config() Možnosti: background = Definuje farbu pozadia widgetu. borderwidth = Určuje šírku okraja. Predvolená hodnota je 0 (bez okraja). bd = Rovnaké ako borderwidth. bg = Rovnaké ako pozadie. class = Určuje triedu pre widget. colormap = Definuje mapu farieb, ktorá sa má použiť (najmä pre staršie monitory). ktoré podporujú len 256 alebo menej farieb). container… Read More... "LabelFrame Widget"
Label Widget
my_label = Label(root, **options) my_label.config() Možnosti: activebackground = Definuje farbu pozadia, ktorá sa použije, keď je widget aktívny. activeforeground = Definuje farbu textu, ktorá sa použije, keď je widget aktívny. anchor = Určuje, kde sa text nachádza. N, NE, E, SE, S, SW, W, NW,CENTER (predvolené). background = Definuje farbu pozadia widgetu. bd = Rovnaké ako borderwidth. bitmap = Definuje… Read More... "Label Widget"
Frame Widget
my_frame = Frame(root, **options) my_frame.config() Možnosti: background = Definuje farbu pozadia widgetu. bg = Rovnaké ako background. borderwidth = Určuje šírku okraja. Predvolená hodnota je 0 (bez okraja). bd = Rovnaké ako borderwidth. class = Určuje triedu pre widget. Predvolená hodnota je Frame. colormap = Definuje mapu farieb, ktorá sa má použiť (najmä pre staršie monitory), ktoré podporujú len 256… Read More... "Frame Widget"
Entry Widget
my_entry = Entry(root, **options) my_entry.config() Možnosti: background =Definuje farbu pozadia widgetu. bg = To isté ako background. borderwidth = Šírka okraja widgetu. Predvolene 0 (bez okraja). bd = Rovnaké ako borderwidth. cursor = Aký typ kurzora sa má zobraziť, keď sa myš presunie nad widgetu. Viď možnosti CURSOR disabledbackground = Definuje farbu pozadia použitú pri widget keď je vypnutý. disabledforeground… Read More... "Entry Widget"
Checkbutton Widget
my_checkbutton = Checkbutton(root, **options) my_checkbutton.config() Možnosti: activebackground = Farba pozadia, keď je widget aktívny. activeforeground = Farba popredia, keď je widget aktívny. anchor = Definuje kde sa vo widgete bude nachádzať text. Možnosti sú: N, NE, E, SE, S, SW, W, NW, alebo CENTER (default is CENTER). background = Farba pozadia widgetu. bg =Rovnaké ako background. bitmap = Definuje bitovú… Read More... "Checkbutton Widget"
Button Widget
my_button = Button(root, **options) my_button.config() Možnosti: activebackground = Farba pozadia, keď je widget aktívny. activeforeground = Farba popredia, keď je widget aktívny. anchor = Definuje kde sa vo widgete bude nachádzať text. Možnosti sú: N, NE, E, SE, S, SW, W, NW, alebo CENTER (default is CENTER). background = Farba pozadia widgetu. bg =Rovnaké ako background. bitmap = Zobrazí bitovú… Read More... "Button Widget"
Modul Math
Konštanty math.piLudolfovo číslo alebo tiež číslo pí (). Vracia hodnotu . Je to transcendentné číslo – má nekonečný desatinný rozvoj a neexistuje perióda čísel, ktorá by sa od nejakého miesta stále opakovala. math.eEulerovo číslo, v matematike označované symbolom . Vracia hodnotu – Je to transcendentné číslo. Funkcie súvisiace s teóriou čísel a reprezentáciou čísel math.ceil(x)Vracia najmenšie celé číslo, ktoré je väčšie alebo rovné x. Príklady: math.ceil(5.1) vypíše ,… Read More... "Modul Math"
Opakované výpočty
Jedna z najdôležitejších vecí v programovaní sú opakované výpočty. Programátor je človek lenivý a nechce sa mu všetky zdĺhavo vypisovať. Napríklad by som chcel vypísať 5x „programujem v pythone“. Toto by sa asi nechcelo nikomu vypisovať,.. Na toto slúži v pythone cyklus. Prvý s ktorým sa zoznámime je_ for – cyklus Opakuje zadaný počet krát príkazy odsunutého bloku príkazov. Samotný riadok konštrukcie for obsahuje… Read More... "Opakované výpočty"