Zložitejšie znakové reťazce
Vytváranie zložitejších znakových postupností, alebo výpisov. Ak by ste potrebovali rozdeliť text do viacerých riadkov, používa sa v pythone špeciálny znak \n. Ďalšou možnosťou je použitie troch úvodzoviek „““ text“““, ktoré môžu prechádzať v kóde cez riadok a automaticky doplní \n pri prechode riadku. V pythone existuje možnosť zápisu reťazca formátovacou šablónou. Pred reťazec sa píše znak f , taktiež… Read More... "Zložitejšie znakové reťazce"
Premenné a priradenie v programovacom jazyku python
Doteraz sme len vpisovali rôzne typy do príkazového riadku. Aby sme s nimi mohli ďalej pracovať vytvoríme si tzv. premenné. Premenná je pomenovanie nejakej hodnoty v pamäti. Premenná vzniká je zadeklarovaním. Meno premennej môže obsahovať čísla, písmená (malé) a podčiarkovník. Musí sa líšiť od rezervovaných slov (napríklad for, if, def, return, while, class,…). Zápis priradenia: Pri zápise na pravej strane… Read More... "Premenné a priradenie v programovacom jazyku python"
Vývojové prostredie, základné typy a operácie
Ako prvé je potrebné spustiť IDLE, alebo iné vývojové prostredie. Python je interpreter IDLE a pracuje v niekoľkých možných režimoch, pri windows ho ako prvé spustíme v interaktívnom režime (niekedy hovoríme aj príkazový režim): očakáva zadávanie textových príkazov (do riadka za znaky >>>), každý zadaný príkaz vyhodnotí a vypíše prípadnú reakciu (alebo chybovú správu, ak sme zadali niečo nesprávne), po… Read More... "Vývojové prostredie, základné typy a operácie"
Definície
Definície Skôr ako budeme pokračovať, definujme niektoré bežné pojmy. window (okno) – Tento výraz má v rôznych kontextoch rôzne významy, ale vo všeobecnosti sa vzťahuje na obdĺžnikovú oblasť niekde na obrazovke. top-level window (okno najvyššej úrovne) – Okno, ktoré existuje nezávisle na vašej obrazovke. Bude ozdobený štandardným rámom a ovládacími prvkami pre správcu pracovnej plochy vášho systému. Môžete ho presúvať na pracovnej… Read More... "Definície"
Bitmaps
Tento atribút zobrazuje bitovú mapu. K dispozícii sú tieto typy bitových máp: Príklad from Tkinter import * import Tkinter top = Tkinter.Tk() B1 = Tkinter.Button(top, text =“error“, relief=RAISED,\ bitmap=“error“) B2 = Tkinter.Button(top, text =“hourglass“, relief=RAISED,\ bitmap=“hourglass“) B3 = Tkinter.Button(top, text =“info“, relief=RAISED,\ bitmap=“info“) B4 = Tkinter.Button(top, text =“question“, relief=RAISED,\ bitmap=“question“) B5 = Tkinter.Button(top, text =“warning“, relief=RAISED,\ bitmap=“warning“) B1.pack() B2.pack() B3.pack()… Read More... "Bitmaps"
Wigety – rodič a potomok
Ako príklad si vysvetlíme na Tkinter Frame. Tkinter Frame pomáha organizovať widgety. Máte tiež možnosť vytvárať Frame vo vnútri Frame, čo umožňuje ešte lepšiu organizáciu widgetov. Prvý parameter widgetu musí vždy ukazovať na inštanciu Tkinter a je jediným povinným parametrom. Všetky ostatné sú nepovinné. Najlepšie to vidno na nasledujúcom kóde: Metóda winfo_parent(), ktorú sme zavolali nad inštanciou lbl nám vráti… Read More... "Wigety – rodič a potomok"
Farby v tkinter
Podarilo sa mi nájsť zoznam farieb v tkinter,… naviac prikladám aj funkciu na prevod z int na hex zápis pre číselné vyjadrenie farby Color Name Hex Value RGB Value Sample aliceblue #F0F8FF RGB(240,248,255) antiquewhite #FAEBD7 RGB(250,235,215) antiquewhite1 #FFEFDB RGB(255,239,219) antiquewhite2 #EEDFCC RGB(238,223,204) antiquewhite3 #CDC0B0 RGB(205,192,176) antiquewhite4 #8B8378 RGB(139,131,120) aqua #00FFFF RGB(0,255,255) aquamarine1 #7FFFD4… Read More... "Farby v tkinter"
Metóda .pack(), .grid() a .place()
Dôležité metódy pre umiestňovanie jednotlivých widget_ov do okna. Aby sme mohli umiestiť do okna niektorý z widget, potrebujeme zavolať metódu .pack() , .grid(), alebo .place(). Metóda (správca rozmiestnenia) .pack() Táto metóda umiestňuje widgety do riadkov a stĺpcov. Algoritmus umiestňovania je jednoduchý, v hlavnom okne začína zľava a zhora, následne pokračuje ďalej. Najlepšie to vidno na nasledujúcom príklade: Pre ukážku som… Read More... "Metóda .pack(), .grid() a .place()"